جشنواره وندی به مناسبت عید سعید فطر در مسکو

13 و 14 آوریل (25-26 فروردین 1403) جشنواره‌ای در نزدیکی مسجد یادبود که هرساله برنامه خیمه رمضان در کنار آن برگزار می‌شود به مناسبت عید سعید فطر برپا شده است. این رویداد توسط گروه وندی و اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و با مدیریت ایلدار علائدینوف از اداره دینی در مسکو اجرا می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این رویداد خانوادگی که در سال «خانواده» در روسیه برگزار می‌شود، می‌توانند علاوه بر حضور در جشن، از محصولات عرضه شده در بخش‌های مختلف دیدن کنند. نمایندگانی از 7 کشور مسلمان و 20 شهر روسیه در جشنواره جشن عید وندی و موضوعات مرتبط با آن شرکت می‌کنند.

حدود 60 برند از فلسطین، مالزی، امارات، ایران، لبنان، افغانستان، ترکیه، عمان و مناطق روسیه محصولات خود را در وندی عرضه کرده‌اند.

ایلدار علائدینوف در این باره گفت: ما معتقدیم که این جشنواره، پایانی روشن برای پروژه خیمه ماه مبارک رمضان خواهد بود که امسال به موضوع «خانواده» با شعار «خانواده هنر شاد بودن» است. در این ماه به دنبال این بودیم که زیبایی اسلام را به مهمانان خیمه رمضان نشان دهیم و اهمیت حفظ ارزش‌های سنتی را به مردم منتقل کنیم. وی افزود: شادی در جایی زندگی می‌کند که ایمان خالصانه به خدا وجود داشته باشد، جایی که فرد بر خودسازی و رشد معنوی متمرکز است، جایی که روابط بین افراد بر اساس احترام، درک متقابل و حمایت ساخته می‌شود. مفتی مسکو رئیس کمیته سازماندهی پروژه خیمه ماه رمضان و جشنواره وندی ادامه داد: جشنواره وندی فرصتی عالی برای دیدن و تجربه کردن همه اینها توسط خانواده‌ها در یک مکان است.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/287/39981/

کد خبر 19113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =